Лекция: Глосарій та діаграми FEO

Глосарій – словник, в якому визначають спеціальні терміни тексту, абревіатури, поняття графічної моделі(назви функцій, дуг). Визначення необхідні для однозначного розуміння змісту моделі. Поняття визначають текстом.

У середовищі DESIGN/IDEF структура глосарію утворюється автоматично для назв функцій та дуг діаграм. Означення назв вводить користувач.

Діаграми FEO(For Exposition Only) використовують тільки для ілюстрації деяких моментів зображених на діаграмах IDEF0. На діаграмі FEO можна подавати структури даних, алгоритми, тощо.

У DESIGN/IDEF є засоби прив’язки діаграм FEO до об’єктів діаграм IDEF0.

А.3 Розробка функціональної моделі

На діаграмі моделі А0 подається одна функція — призначення системи.

Придумайте назву функції, яка б указувала на призначення системи. Подайте дугами цієї функції інтерфейс системи з середовищем. За допомогою меню система опитує у користувача вид роботи і інформацію для роботи системи. Вказані вхідні дані функція перероблює в результати роботи. Механізм функції сама система.

Діаграма А-0 — основа всієї моделі.

Якщо система призначена для виконання декількох основних функцій, і важко знайти загальну для них назву, то спочатку краще розробити діаграму А0, на якій подаються декілька основних функцій системи, а потім узагальнити назви цих функцій і створити діаграму А-0.

Діаграма А0 є діаграмою декомпозиції для вузла діаграми А-0. На діаграмі подаються функції модулів системи. Тому механізмами всіх функції на діаграмі є модулі системи.

Для розробки функціональної структури кожного модуля системи також застосовуються діаграми декомпозиції. Розглянемо докладніше розробку діаграми декомпозиції.

Функції діаграми А0 деталізують функцію на діаграмі А-0. Діаграма А0 вважається справжньою вершиною моделі. За нею можна точно визначити, що робить система.

Правило: Для вірного формулювання назви функції контекстної діаграми і функцій діаграми А0 перевірте:

а) чи охоплює назва функції діаграми А-0 зміст функцій на діаграмі А0;

б) чи не ширше зміст функцій діаграми А0, ніж назва функції на діаграмі А-0. Це правило застосовують при подальшій декомпозиції вузлів.

Діаграма А0 докладніше показує, яким чином вхід головної функції на діаграмі А-0 перероблюється у вихід. На діаграмі А0 обов’язково присутні вхідні та вихідні дуги діаграми А-0, якщо це не заборонено тунелями.

Діаграму декомпозиції можна утворювати в такому порядку.

1 Утворюють список даних, які використовуються функцією вузла, керують нею, виконують її або виробляються нею. Близькі за змістом дані об’єднують.

2 Групують список даних за принципом «із – в», що вказує на переробку певних даних у інші дані. За кожною групою даних формують імена функцій діаграми декомпозиції та розміщують їх у блоки на діаграмі. Блоки з функціями розташовують діагоналлю від лівого верхнього кута до нижнього правого кута. Можливе інше розташування блоків.

3 Креслять дуги біля кожного функціонального блоку і надають дугам імена — мітки.

4 З’єднують функції діаграми дугами природними для них зв’язками.

5 Модифікують діаграму, об’єднуючи споріднені функції в одну більш загальну функцію, або розщеплюють функції для більшої деталізації. Дії виконують з метою одержати всі функції одного рівня деталізації.

6 Перевіряють рівень деталізації дуг. Рівень деталізації дуг повинен відповідати рівню деталізації функцій. Об’єднуйте споріднені дуги, якщо потрібно.

7 Аналізують імена функцій та дуг, щоб зробити їх конкретнішими та зрозумілішими. Спеціальні терміни заносять в глосарій.

8 Перевіряють, чи є на утвореній діаграмі всі важливі випадки роботи функції вузла; побічні шляхи.

9 Порівнюють всі дуги зі списком даних, щоб не загубити дані.

10 Малюють остаточний варіант діаграми за правилами синтаксису.


Додаток Б

РЕАЛІЗАЦІЯ МОДЕЛЕЙ ЗАСОБАМИ ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО ЗАСОБУ DESIGN/IDEF

Загальні відомості:Об’єкт, який виділено чорними квадратиками називають активним об’єктом. Над активним об’єктом можна виконувати дії. Кожна група команд має свій маркер, який визначає вид роботи. По замовчанню маркер ‘+’.

Майже всі команди виконуються за однією схемою.

1 Обрати об’єкт лівою кнопкою миші.

2 Обрати команду лівою кнопкою миші або гарячою клавішею. Маркер прийме форму команди.

3 Виконати дію. Дію можна повторити.

4 Натиснути ESC або клацнути правою кнопкою миші. Покажчик змінить свою форму на символ ‘+’.

Дії описано у командах. Рухатися по моделі треба тільки за ієрархію.

Створення функціональної моделі необхідно виконувати у наступному порядку.

Б.1 Створити Модель IDEF0

1) Відкрити файл з назвою STARTUP.IDD з каталогу STARTUP.

На робочому столі відкриється вікно, що містить майстер — сторінку, пронумеровану 10001. Майстер сторінка містить стандартну форму, яка автоматично переноситься на сторінки моделі, яку створює користувач.

2) Вибрати команду NEW Page з меню Page, обрати опцію New А-0 Page і натиснути OK. Утворюється сторінка А-0. По замовчанню ідентифікатор блоку на діаграмі А-0 позначається «A0».

Нова сторінка буде містити стандартну форму з майстер сторінки.

3) Обрати нове ім'я вашої моделі, що замінить ім'я STARTUP. Обрати каталог, що буде містити нову модель.

4) Зберегти файл STARTUP.IDD під обраним ім'ям. Для цього вибрати команду SAVE AS з меню File.

Б.2 Додати назву функції до блоку

Команда TURN OFF/ TEXT (F2)

1 Щоб занести текст в активний блок або групу блоків, установіть кирилицю за командою ATTRIBUTES з меню IDEF0.

З цією ж метою можна використовувати команду ATTRIBUTES з меню ТЕХТ. Натисніть на "+" або "-" для кнопки праворуч, щоб вибрати необхідне значення з тих, котрі перераховані в алфавітному або числовому порядку. Користуйтеся шрифтом ARIAL CYR для роботи з кирилицею.

Переконайтеся, що ви закріпили вибір атрибутів опцією APPLY.

2 Для вводу тексту виберіть команду TURN OFF з меню TEXT. Покажчик розміщується усередині блоку. Введіть текст.

3 Завершення уводу тексту виконується за командою TURN ON з меню TEXT.

Б.3 Створити дугу блоку

Команда – CREAT /ARROW (F5)

Використовуйте цю команду, щоб малювати дугу між двома DESIGN/IDEF об'єктами.

Натисніть кнопку миші усередині об'єкта-джерела і перетягніть покажчик дуги усередину об'єкта адресата. Звільніть кнопку миші, коли дуга торкнеться бажаної сторони об'єкта.

Щоб намалювати вихідну дугу потрібно спочатку намалювати мітку, де буде закінчуватися голова дуги або малювати дугу в зворотному напряму.

Б.4 Створити мітку для дуги

Команда CREAT/LABEL(F3)

Мітку використовують, щоб визначити дугу функції. Коли інструмент мітки активний, текст включається автоматично. Для текстових міток використовуйте шрифт ARIAL CYR.

1 Оберіть команду CREAT/LABEL.

2 Щиглик кнопкою миші після установки покажчика мітки вказує точку введення на сторінці.

3 Щоб розірвати рядок натисніть клавішу ENTER.

4 Одною командою можна створити кілька міток.

5 Закінчити команду можна правою кнопкою миші.

6 Щоб перемістити мітку по сторінці, оберіть мітку і рухайте.

7 Корегувати мітку можна за командою F2.

8 Розмістити на діаграмі цілі та точку зору на модель можна за цією командою.

Б.5 Прикріпити мітку до дуги

Команда IDEF0/ATTACH LABEL (Shift-F3)

1 Виберіть мітку

2 Позиціонуйте мітку там, де Ви бажаєте, щоб вона була коло дуги.

3 Виберіть команду Attach Label.

4 Позиціонуйте покажчик на стрільці в потрібному місці.

5 Коли дуга замигає, натисніть кнопку миші. Текст мітки прив'язаний до дуги. У місці з'єднання з’являється маленьке коло, яке розміщене на стрілці.

6 Щоб видалити прикладену мітку, виберіть прикладену мітку і виберіть команду Detach Label.

Б.6 Деталізувати функціональний блок

Команда Page/Decompose (Shift-PgDown)

Наступні сторінки моделі утворюються тільки за командою Decompose, що декомпозує функціональний блок А0. Так будується ієрархічна структура моделі.

Кожна сторінка, що створюється в моделі, буде містити стандартну форму IDEF0. На діаграму декомпозиції переносяться мітки прикордонних дуг, ICOM-коди дуг.

Б.7 Розмістити на діаграмі декомпозиції один чи кілька блоків

еще рефераты
Еще работы по информатике