Лекция: Графіка в Turbo Pascal
Мета роботи. Познайомитися з особливостями середовища Turbo Pascal; особливостями роботи в графічному режимі GRAPH; стандартними процедурами і функціями модуля CRT; стандартними процедурами і функціями модуля GRAPH. Навчитися робити необхідні дії з програмою; працювати в графічному режимі; правильно застосовувати стандартні процедури і функції модуля CRT; правильно застосовувати стандартні процедури і функції модуля GRAPH. Використовувати процедури і функції при рішенні задач.
Поняття графічного адаптера. Апаратна підтримка графіки персонального комп'ютера забезпечується двома основними модулями: відеоадаптером і відеомонітором. Відеомонітор – це пристрій, на якому з'являється виведений текст чи графічні зображення. Відеоадаптери – це електронні пристрої, керовані власним мікропроцесором. При роботі з екраном у графічному режимі дуже важливим є те, що будь-яка інформація являє собою сукупність пікселей. Кожен піксель визначається своїми координатами, тобто положенням щодо лівого верхнього кута екрана. За допомогою програм можна керувати світністю і кольором будь-якого пікселя, тобто створювати будь-як зображення.
Для керування екраном у графічному режимі за допомогою програм у Turbo Pascal існують спеціальні графічні процедури і функції. Опис цих процедур і функцій міститься в спеціальному бібліотечному модулі GRAPH.
Запуск графічної системи. Для запуску графічної системи необхідно зробити наступне: Підключити модуль GRAPH – бібліотеку графічних процедур: uses graph;
Встановити графічний режим за допомогою двох змінних:
var DriverVar, ModeVar: integer;
begin
DriverVar:=Detect;
InitGraph(DriverVar, ModeVar,'\TP\GRAPH');
З цього моменту всі графічні засоби доступні користувачу.